Friday, August 29, 2008

TEKS UCAPAN YB LOKE CHEE YAN SEMPENA MERDEKA KE-51


Kita bersama-sama menyambut hari kemerdekaan negera ke-51 ini dengan penuh semangat patiotisne dan bangga menjadi warganegara malaysia yang berdaulat lagi bermaruah ini.

Sesungguhnya ,generasi ke generasi telah silih berganti,tetepi patah tumbuh hilang berganti,kerana kecintaan terhadap pertiwt terus bersamarak,semuga allah mencucuri rahmat ke atas roh para pejuang kemerdekaan yang telah pergi mendahului kita.

Sambutan ini adalah sebagai mengenengi jasa dan bakti merdeka yang telah mempertaruhkan nyawa,jiwa dan raga bagi memastikan kesejahteraan dan keharmonian negara,seperti mana dinikmati kini.

Semagat kemederaan tidak akan luntur malahan akan terus dihayati generasi akan datang jika generasi kini terus berpegang pada nilai-nilai murni serta diandingkan dengan sikap taat setia pada negara.

Perpaduan dan kerjasama di kalangan masyarakat hendaklah dielihara dan dipertingkatkan,dengan harapan semoga interaksi yang baik mampu menyumbang kepada kecemerlangan RAKYAT DAN NEGARA.

Sebagai rakyat yang bertanggungjawab,kita perlu mempunyi inisiatif untuk maju dan meningkatan keupayaan serta kemahiran.

Dalam era teknologi bermaklumat dan globalisasi ini,kita perlu melengkapkan diri dengan perbagai ilmu dan kemahiran supaya kita boleh bertanding dan inovatif agar kita memiliki competitive edge dalam pasaran terbuka global.

Akhir kata,saya merakamkan pengahagaraan da terima kasih kepada semua gologan RAKYAT MALAYSIA

No comments: